Muutos kourissa

Pysähtynyt, poissaoleva hetki lepattaa avoimen ikkunan laiskassa tuulenvireessä. Minä muutun, mantraan. Suuta kuivaa. Minä muutun, tämä on liikettä eteenpäin. Olen istunut töissä vuosia ja yhden pysähtyneen iltapäivän. Tuuletuslaitteen hengetön humina lävistää kallon kuoren. Olemattomuuden tylsä terä. Ohimoita vihloo. Kehoni mittaa matalapainetta toimistossa jonka ilmastointi on sekaisin. Olen rikkonut maailmaa vastaan ja avannut ikkunan. Ilmastointi menee sekaisin, jos tuulettaa. Minä menen sekaisin, tässä tilassa joka on yhtä aikaa toimisto ja pääni sisus. Huminaa. Minä muutun. Veitsellä leikatun sormen kynsi on alkanut kasvaa jälleen, se työntyy ulos ja eteenpäin. Välilyöntisormen kynsi. Muutun, tämä on liikettä eteenpäin. Nousen ylös ja kävelen printterille.

Kommentit

Foxy sanoi…
--rikkonut toimistosääntöä vastaan, sen ja sen pykälän mukaan ikkunoita ei avata, sillä sen on todettu vähentävän työhön käytettävän ajan määrää ja lisäksi raskauttavana asianhaarana lisäävän asiaankuulumatonta uneksuntaa ja katseen harhautumista pois kadiumnäytöstä, rangaistuksena täten määrätään lisäajaksi tässä toimistossa istuttavaksi kaksi (2) vuotta ikkunattomassa huoneessa.

rangaistus astuu voimaan välittömästi.
Foxy sanoi…
ei vaisinkaan.
Anonyymi sanoi…
.) ehkä kuitenkin, näinä päivinä ei luista oikein mikään, kaikkein vähiten kirjoittaminen, päivä koppia!

-- uugh, ehkei kuitenkaan, pelkkä ajatusleikkikin tuntuu kurkkuakuristavalta, vapautta minä kaipaan, pois tästä pakkoistumisesta.

blöah, puuroa. en ole parhaimmillani en. parempi olla hiljaa vaan.

Viu

Suositut tekstit